Payment Services Directive 2/Directiva Serviciilor de Plata 2 (PSD2) va implementa noi cerințe pentru autentificarea plăților online pentru toate magazinele virtuale care operează în zonă.
Directiva PSD2 are două obiective: crearea concurenței în industria financiară și reducerea fraudei în UE
De asemenea, directiva vizează deschiderea pieței de plăți a UE societăților care oferă servicii de plată orientate către consumatori sau întreprinderi pe baza accesului la informații privind contul de plăți, în mod special:
- servicii de informare cu privire la conturi care permit utilizatorului serviciilor de plată să aibă, în orice moment, o vedere de ansamblu asupra situației sale financiare, permițând utilizatorilor să își gestioneze mai bine finanțele personale;
- servicii de inițiere a plății care permit consumatorilor să plătească prin intermediul unui simplu transfer de credite pentru achizițiile efectuate online, asigurând în același timp comercianții de inițierea plății astfel încât bunurile să fie livrate sau serviciile să fie furnizate fără întârzieri nejustificate.
Drepturile consumatorilor
- Drepturile consumatorilor sunt sporite, inclusiv:
- răspundere redusă pentru plățile neautorizate cu o valoare cuprinsă între 150 EUR și 50 EUR;
- drept necondiționatde rambursare pentru operațiuni de debitare directă în euro;
- eliminarea suprataxelor pentru utilizarea unui card de credit sau de debit pentru consum.
- Până la începutul anului 2018, Comisia Europeană va elabora o broșură electronică ușor de utilizat, care să prezinte drepturile consumatorilor în temeiul prezentei directive și al legislației conexe a UE.
Amenzile mai mari pentru companiile care nu implementează corect autentificarea in 2 pași.
Surse:
- https://www.digitalcitizen.ro/intrebari-simple-este-verificarea-ori-autentificarea-doi-pasi
- https://www.prestashop.com/en/blog/psd2-coming-to-eu
- https://www.arb.ro/directiva-serviciilor-de-plata-revizuita/https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ro/LSU/?uri=CELEX:32015L2366
- https://ecompedia.ro/psd2-intra-vigoare-ue-septembrie-cum-afecteaza-asta-e-commerce-ul